Case Amsterdam UMC

PIM+ monitoring software ontzorgt het Amsterdam UMC

  • Opdrachtgever

    Amsterdam UMC

  • Uitdaging

    Complex en omvangrijk IT-netwerk ontzorgen

  • Jaar

    2018 - heden

Toegepaste diensten

  • PIM+ software
  • PIM+ monitoring

Jaarlijks brengen zo’n 100.000 patiënten een bezoek aan het Amsterdam UMC.  Op 2 locaties werken ruim 19.500 medewerkers aan goede en toegankelijke zorg. Voor een ziekenhuis met deze omvang is het heel belangrijk dat het IT-netwerk continu blijft werken.

Hoe kunnen we het complexe en omvangrijke  IT-netwerk zo goed mogelijk ontzorgen?
We hebben eerst samen met het Amsterdam UMC in kaart gebracht welke apparatuur er allemaal aanwezig is, in combinatie met de behoefte waarop gemonitord moet worden.

In de beste oplossing speelt onze monitoring software PIM+ de hoofdrol. Met PIM+ heeft het Amsterdam UMC een goed overzicht van alle netwerkapparatuur en alle netwerk gerelateerde apparatuur binnen de organisatie. PIM+ voert 24/7 cruciale controles uit op de systemen zodat ze continu beschikbaar blijven. Daarnaast kunnen de IT-medewerkers van het Amsterdam UMC de apparatuur zelf eenvoudig monitoren en nieuwe dashboards maken.

Bekijk de video voor het hele verhaal op deze bijzondere locatie!

UMC_pand
UMC_hal
‘PIM+ is onze monitoring software die eigenlijk 24/7 cruciale controles uitvoert op de systemen.’

Redney Stroomberg

Coördinerend consultant bij X-ICT

Facts en figures

Totaal

50.000 actieve netwerkaansluitingen

Totaal

19.000 aangesloten apparaten

Totaal

2.000 switches