Case Monuta

Rittal en X-ICT optimaliseren beschikbaarheid ICT Monuta

rittal-2-big-aspect-ratio-1290-597

In geval van overlijden verleent Monuta steun aan nabestaanden door onder andere alle organisatorische zaken rondom een uitvaart op zich te nemen. Communicatietechnologie speelt daarbij een belangrijke rol. Monuta beschikt hiervoor over een uiterst betrouwbaar IT-infrasysteem.

rittal-2Monuta in Apeldoorn

Life Cycle Maintenance

Voor het preventief onderhoud van de Rittal systeemproducten werkt X-ICT nauw samen met de service organisatie van Rittal. Arno Hofman, Senior Systeembeheerder en Coördinator Business Continuity Management bij Monuta: “Vorig jaar hadden we een klein probleempje met één van de downflow units. We belden X-ICT en zij stuurden een Rittal service engineer langs die het probleem adequaat oploste. Dat is het voordeel van service die uitgevoerd wordt door service engineers van de producent: die kennen de apparatuur door en door. En ze staan met elkaar in contact. Daardoor kunnen ze de oorzaak van elk probleem snel achterhalen.”

Elbert Raben, Product Manager Rittal International Service: “Moderne sensortechnologie en ons digitale productinformatiesysteem geeft ons op elk moment inzicht in de onderhoudsstaat van alle componenten. Daardoor kunnen onze onderhoudsmonteurs storingen proactief voorkomen, want dat is altijd beter dan repareren. Dit is niet alleen de meest effectieve maar ook de voordeligste manier om een optimale beschikbaarheid van de IT-infra systemen te garanderen.”

rittal-1

Arno hofman, Monuta

“De resultaten tonen aan dat Life Cycle Management en preventief onderhoud in de praktijk echt werkt!”

Arno hofman

Resultaten

Vijf jaar na oplevering van de MER maken Monuta en de service-partners de tussenbalans op. Monuta toont zich tevreden over het resultaat van de preventief onderhoud door X-ICT en Rittal. Hofman: “De resultaten spreken voor zich. We hebben sinds 2012 geen enkel geval van systeemuitval moeten meemaken, dat gerelateerd was aan onze MER. We zijn dan ook zeer tevreden over het positieve effect van de onderhoudsdiensten van X-ICT en Rittal. De resultaten tonen aan dat deze vorm van Life Cycle Management en preventief onderhoud in de praktijk echt werkt.”

Lees het gehele interview met Arno Hofman over de ICT infrastructuur bij Monuta op de website van Rittal.